Morgentræning og ostepizza

Frokost

Jeg vil gerne sende en hyldest til kål! TUSIND TAK FOR ALT DU GIVER OS, KÅL!! 😀
Kål er en vidunderlig ting og man kan lave lækre retter med det, også mætter det jo dejligt! Og smager skønt.
Jeg har i 3 dage lavet frokost ud af det samme spidskål, og de har simpelthen smagt fantastisk!
Kål er jo også piv sundt, det indeholder virkelig mange vitaminer, der iblandt C-vitamin, k-vitamin og b-vitamin. Og hvis det ikke var nok så mener flere forskere at der er kræftbekæmpelses celler i, også er det også meget rigt på fibre! :-)så der er alle grunde til at spise det.
Jeg lavede den ene dag kålruller med valnøddefars, ( opskrift her ) i tirsdags lavede jeg en coleslaw med spidskål og squash og lidt nødder. Dertil lavede jeg oksekødsfrikkedeller.
Lavede så meget at der var til to dages frokost. Det var nemt og billigt!
opskrift på frokost coleslaw:
– 0,5 spidskål
– 1 squash ( gerne øko )
– de nødder du elsker :]
– evt saft fra en øko citron

– put det hele i foodprocessoren ( udover citronen )og fortsæt indtil de er blandet godt.
Du kan tage saften fra citronen og putte det ned i så det får lidt mere smag.

opskrift på oksekødsfrikkedeller:

Ca 20 stk
– 400 g oksekød
– 1 æg
– 2 tsk timian
– salt og peber
– en knivspids cayennepeber
– 1 fedt hvidløg
– 1 mellemstort revet løg ( kan undlades)

Put det hele i en skål og bland det godt sammen, hæld lidt fedtstof på en pande og lad dem stege ved middelvarme.

Og voila, så havde jeg lige en super billig frokost til to dage!!
velbekommen og god aften 🙂

20130828-183256.jpg

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Morgentræning og ostepizza