Trænigsmusik.. Del 2.

“let din røv.. din sæk kartofler”

 photo IMG_7299-2_zpscgkc7fqy.jpg photo IMG_7302_zpsawlqsdpg.jpg

Det er mandag, du er træt, og træning er det absolut sidste du gider. Du kan droppe det, og træne i morgen, men det var også det du sagde til dig selv, de sidste 4 dage. Nu driver jeg en meget “afslappet forhold til træning og sundhed” ´s – blog, her er plads til folk der aldrig træner, folk der træner hver dag, og folk som mig, der træner varieret. Uanset hvem du er, så kender du til, at mangle inspiration til dagens træning, du mangler det kærlige “let din røv og kom op og træn din sæk kartofler” puf, i måsen, og det vil jeg med glæde hjælpe med.
Hvorfor træner du? – de fleste vil nok sige, de vil have et eller andet ændret på deres krop, fladere mave til sommer, større numse, flottere ben, være tyndere, være mere tilfreds, være gladere for ens spejlbillede. Ingen svar er forkerte, hvorfor træner jeg? Fordi: træning gør mig glad, jeg er en sødere og rare person at være sammen med, når jeg har trænet. Selvom dagens træning kan være svær at overskue, så ved jeg med 100%, at min dag lige bliver 24% bedre, hvis jeg får rørt min krop. Jeg kommer ud med nogle frustrationer, jeg lader tankerne løbe, jeg kan være i min egen lille boble, og bare være mig. Det er en form for selvterapi.

Jeg kunne ikke drømme om at sige, at du skal tænke “Den flade mave, kommer jo ikke af sig selv, den kommer hvis du letter din røv fra sofaen, og tager ned i træningscenteret..“, hvis jeg en dag siger det, please slå mig. I bund og grund er det jo rigtigt, hvis det er den flade mave der er dit mål, jamen så er du nødt til at lette måsen, og komme ned i centeret, du er nødt til at ligge sukker og fedt på hylden ( eller skære ned på det ), og spise sundere. Der er intet galt i at have et mål, et sundt mål. Hvis du vejer 60 kilo, og du gerne vil ned på 50, fordi du syntes du er tyk, jamen så handler det nok om noget andet. Uanset hvad dit mål er, så husk at tyndhed ikke er lig med sundhed og tilfredshed, du skal ikke være tynd for at være glad.
Jeg har ikke noget mål for tiden, jeg løfter mange tunge vægte, eller jeg prøver at løfte tunge vægte. Jeg træner meget numse, fordi jeg alle dage har haft en lille en, så nu vil det være sjovt at se hvad styketrænet rettet på den, kan gøre. Jeg træner 4-5 gange om ugen, fordi jeg vil, jeg blander styrketræning, cardio og hot yoga. Jeg HADER spinning.
Den største motivation du kan give dig selv, er glæden, glæden der kommer efter og under træning. Glæden ved at bruge sin krop, glæden ved god musik i ørene og bare mærke overskuddet og humøret stige. Måske glæden ved at have en trænings partner, du gør alle tingene sammen med, hende/ham der altid hjælper og gør dig glad.

Hvis motivationen er helt væk, så gud ske tak og lov for internettet. Mangler du motivation, så søg på det du vil se. Jeg er kæmpe fan af Instagram og Pinterest, der ligger alt, især på Pinterest, du kan søge de mest underlige ting: Tyk pige vil være tynd men stadig lære at elske sin krop for hvordan den ser ud.. Nogle gange rammer man ikke lige det man vil se, men andre gange så har de fandme lige det gyldne billede. Hvis du bare ikke gider afsted, du kan ikke finde noget godt, jamen så bliv hjemme, det skal jo ikke være et surt arbejde. Træning skal være sjovt, træn evt. med en du har det sjovt med, leg med øvelserne, leg med din balance. Det er sundt at træne, det er sundt at bruge sin krop, men det er også sundt at kunne mærke efter, mærke efter hvad kroppen har brug for, du kender bedst din egen balance, prøv at lytte til den.

 photo IMG_7295-2_zpsdsbohpax.jpg

….. Fordi han er lækker… 😉

Følg mig på Instagram, Bloglovin og Facebook
untitled-13
   

Jeg bliver så glad når i kommenterer.

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Trænigsmusik.. Del 2.