et år siden.. min krop & mine tanker..

Derfor skal du dyrke yoga…

 photo d128dced65d3fb7186952dabf4ae247a_zpsxkzuynnv.jpg

Jeg er aboslut ikke en yoga ekspert, jeg har overhoved ikke styr på alle navnene på stillingerne. Jeg har en balance der er lig 0, kan dårligt stå på ét ben.
Jeg har “kun” dyrket yoga regelmæssigt siden november 2014, er ikke på det stadie hvor jeg kan stå på hoved, eller nå mine tær med tungen..

Min mor har dyrket yoga længe, det er nok gennem hende jeg fik smag for det.
Efter jeg fandt ud af jeg var særlig sensitiv, så har yoga og mindfulness virkelig været en livsreder for mig. Jeg bliver hurtigt overstimuleret, hvis der forgår meget omkring mig, jeg har brug for mine pauser, for min “Caroline-tid”, det hjælper yoga og mindfulness mig med.

Yoga hjælper dig med at være tilstede i nuet, lige nu, lige her. Jeg er som regel altid 3 timer foran lige nu, lige her. Jeg tænker over hvad jeg skal senere på dagen, istedet for at nyde det jeg laver nu.

Mange af os mennesker, trækker aldrig vejret helt ned i maven. Vores åndedragt, ligger oppe ved halsen. Tillad dig selv at tage nogle dybe vejrtrækninger, lige falde ind i din krop bare nogle sekunder. Vi har så travlt til hverdag, vi skal nå 28 ting, på én gang, vi bliver stressede. Stop op, træk vejret, helt ned i maven.. Ro..

Jeg styrketræner 3-4 gange om ugen, cirkus. Jeg strækker ud, når jeg er færdig, men jeg kan mærke min krop bliver så stiv af styketræning. derfor dyrker jeg gerne yoga 1-2 gange om ugen, for at løsne op for spændingerne, træne min krop på en anden måde. Forkæle min krop, mine sanser, mit indre.

Jeg træner min balance HVER gang jeg er oppe og træne, men jeg har også erkendt, at jeg ikke har én.. Derfor er yoga pisse irriterende dejligt, da meget handler om balance, balance i dit indre og ydre.
Jeg faldt til hver time da jeg startede, jeg kunne ikke stå på ét ben ( det kan jeg næsten stadig ikke ).. Men jeg udfordre min balance, min læring, min krop, og det elsker jeg, selvom det gør ondt engang i mellem.

Har læst mange store sportstjerner dyrker yoga, for at holde kroppen smidig og ung, og derfor kan fortsætte deres karrierer længere tid.

Lige for tiden er jeg igang med et online yoga kursus, som løber over 10 uger. Det dyrker jeg herhjemme, så tit jeg kan. Små øvelser og rolige afspændinger, som er nemt at presse ind i en stresset hverdag.

 photo 6c77fa7e5824d1b7b3a24221993a8d9b_zps3zfcj5ns.jpg


Det online yoga kursus er sponsoreret af Dyssekilde Yogacenter.

 

   

1 kommentar

  • Nu er jeg ligesom dig særligt sensitiv, og jeg begyndte faktisk at gå til yoga, efter jeg havde læst på din blog, hvor glad du var for det 😉 Jeg har det præcis ligesom dig med at altid være tre timer før lige nu, og der er yoga altså en kæmpe hjælp! Jeg har i en periode gået og været virkelig stresset uden nogen egentlig grund (virkelig, jeg kunne ikke forklare hvorfor jeg var stresset, men det var så tæt på at “gå helt galt”) og der har yoga virkelig hjulpet mig. I starten tog jeg til yoga hold hver dag nærmest fordi roen det gav mig var fantastisk.. nu har jeg lært en masse mht. meditation og terapeutiske stillinger som jeg bruger hjemme hver dag, og derfor tager jeg kun til yoga hold 2-3 gange om ugen. Yoga er virkelig bare noget af det bedste 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

et år siden.. min krop & mine tanker..