Hvem er Caroline Thorsfelt egentlig?!

gode grunde til ikke at træne??

 photo kkk_zps7irkslhu.png

Jeg tror ikke der findes nogle mennesker, der ikke har givet en undskyldning for ikke at være kommet afsted til træning. Men findes der nogle gode grunde?

Skal man overhoved undskylde for man ikke kom afsted til træning? Det er vel egens beslutning.
Jeg har intet overskud når jeg kommer hjem fra job, mit job kræver for meget, jeg har ikke overskud, jeg er ked af det for tiden, jeg er igang med flytning, jeg er lige startet på studiet, jeg har lige født, jeg har brug for en alene dag, jeg gider faktisk bare ikke..
Det er jo i og for sig ikke undskyldinger, det er ærlige grunde for man ikke kan presse flere timer ind på et døgn. Gal jeg ville nå mere med 30 timer på en dag.

Grunden til jeg nævner det, er at jeg har oplevet jeg laver undskyldninger på det sidste. Undskyldninger for at blive hjemme og se “Greys Hvide Verden”.
Jeg er startet nyt job, skal op kl 04.30 og er hjemme igen kl 09.30, og så skal jeg på job igen kl 16-22.30, oftest. Jeg har morgenvagter i Bilka, og aftenvagter i Bar’sushi, også tager jeg også aftenvagter i Bilka. Det er ikke sådan hver dag, nogle dage har jeg helt fri, som regel onsdag og søndag.
Jeg havde tænkt jeg skulle træne onsdag, glædede mig. Sov til kl 11.30, hvilket næsten aldrig sker, plejer at vågne kl 7-8 tiden. Jeg havde en kæmpe snak med mig selv, skulle jeg træne, skulle jeg tænde for Viaplay ??
Jeg kom til sidst op og træne kl 13.30, og der var jo rart at røre sig. Men dét der irriterede mig var min indre krig, fordi jeg ikke havde trænet mandag og tirsdag pga arbejde. Du skal jo op og træne, du skal arbejde i weekenden, så der når du det måske ikke.. LUK, det bestemmer jeg selv.

Jeg kan jo også træne når jeg kommer hjem fra morgenvagt, men der skal jeg sove, inden aftenvagt, også har jeg ikke overskudet, hvilket ikke er en dårlig undskyldning, det er fakta.

Det er en tilvænning tænker jeg, jeg skal jo vænne mig til at stå op så tidligt, cykle 5,3 km i mørke, hvilket er skide hyggeligt, ingen mennesker på cykelstigen.

Jeg har accepteret min træning er blevet mindre, før trænede jeg 4-5 gange om ugen, nu er det ca 2-3 gange. Hvilket er HELT fint, jeg skal ikke sidde her og skrive at jeg er bange for at tage på, eller tabe muskelmasse, NEJ! det er ikke dét jeg mener med dette indlæg.

Jeg kiggede bare min Instagram feet igennem og så alle de mange træningsbilleder, følte mig helt udmattet, jeg tænkte kun på at sove. Jeg skal ikke sammenligne mig selv med andre, nogle mennesker kan sagtens have 3 gange så meget arbejde som jeg, og stadig komme afsted til træning, dét kan min krop altså ikke. Jeg har brug for at slappe af, og kigge inden i væggen hvis det er dét jeg vil.

 

 photo IMG_8109_zpscyqnssyo.jpg

   

4 kommentarer

  • Tak for et ærligt indlæg – jeg har læst flere af de indlæg du har skrevet herinde og det er dejlig befriende du skriver fra hjertet og ikke nødvendigvis maler et glansbillede ag tilværelsen. – Julie / http://www.juliehedebo.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tak for et ærligt indlæg. Har læst flere af de indlæg du har skrevet og det er dejlig befriende du skriver ærligt og ikke nødvendigvis altid maler at glansbillede af tilværelse. – Julie / http://www.juliehedebo.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kirstine

    Nemlig, man bestemmer selv, hvornår man skal træne, og som du skriver skal man huske at lytte til sig selv. Men også at komme af sted selvom man ikke altid gider. Lidt et dilemma 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Amy

    jeg sendte dig igår en mail. Jeg forventer ikke svar, jeg håber blot at du har set den 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvem er Caroline Thorsfelt egentlig?!