Influenza og ny lejlighed..

selverkendelse ..

 photo jojojojo_zpsylsbhiwk.png

Det er nu nogle uger siden jeg afsluttede mit forløb i Indre Ro hos Pernille. Sjældent har jeg deltaget i et kursus, som jeg efterfølgende ville savne så meget som dette. Om det er selve kurset jeg savner, eller påmindelsen om at holde fast i det rolige, det ved jeg ikke. Begge dele tror jeg.
5 uger med fokus på meditation, afspænding og indre ro, er jo ikke meget. 5 uger, er lang tid at være i så dyb kontakt med dig selv, men kunsten er, at holde det ved lige, når tiden er forbi.
Det var en afhængighed for mig, at komme der, tirsdag efter tirsdag. små 2 timer, hvor det var mig, der var i fokus. Det var skræmmende, langt væk fra virkeligheden, og virkelig vigtigt.

Jeg tilmeldte mig, fordi jeg var langt nede med stress. jeg overvejede psykolog, det har jeg gået til før, i mange år, men det virkede ikke rigtigt. Jeg vidste alt hvad der forgik inden i mig, jeg kendte til alle mine tanker og følelser, jeg havde bare ikke noget jeg kunne trække dem ned med. Mine tanker fik mig til at flyve, og ikke på den gode måde altid. De fik mig til at svæve langt ud i fremtiden, bekymringer om dagen i morgen, og hvor jeg skal hen i livet. Jeg havde behov for noget tungt, der kunne give mig fodfæste og styrke, til at kunne håndterer mine tanker; arbejde med dem, og vide det er ok, at de er der.
Jeg lærte meget om mig selv, lærte meget fra Pernille og fra menneskerne på kurset. Jeg fandt ud af, at jeg faktisk havde utrolig nemt ved at mediterer, ved at begive mig hen i mit indre. Det svære for mig, var at give mig selv den tid om dagen, til at gøre det. Er det egentlig ikke utroligt? Jeg leder efter 10 minutter, hvor jeg har tid til at sætte mig ned, med mig selv og slappe af. Hvis jeg ikke engang kan finde 10 minutter til mig selv, så har jeg brug for en time.
Meditation, afspænding og indre ro er vaner. Ligesom jeg gjorde det til en vane, for mange år siden, at spise sundt og varieret, så kan man også gøre meditation til en vane. Du behøver ikke sidde i skrædder stilling og sige buddhistiske fraser, der er heldigvis mange måder at mediterer på, en til os alle sammen.

Det sværeste for mig, var mine tanker. Få dem ud af mit hovedet, prøve at stoppe dem, før de kom ind i mit hoved, blokerer dem ude. Det kunne jeg ikke, de var der. Jeg kunne med tiden få dem til at blive mindre, lavere, og roligere, men jeg kunne ikke stoppe dem. Hvilket irriterede mig, fordi så følte jeg ikke at jeg gjorde det ordentligt. Pernille sagde:
” Tanker opstår, om man vil det eller ej. Tænk på det ligesom at trække vejret. Du undre dig jo aldrig over hvorfor du trækker luft ned i lungererne, det sker helt automatisk. Det samme gælder for dine tanker, de farer ind og ud af dit hovedet helt automatisk, uden du har kontrol over det. Lad dem være, der hvor de er”

Vi kan ikke styre alting, selvom vi prøver mange af os. Nogle ting sker, om vi vil det eller ej. Vi har så travlt, vi vil så gerne nå alting, på den halve tid. Flere og flere af os bliver syge, langtidssyge.. Fordi kroppen simpelthen ikke kan mere.
Jeg fandt mit anker, min tunge genstand, der kan få mig ned, når mine tanker får mig derud, hvor jeg kun bliver ked af det. Jeg fandt noget af min indre ro, det er en start, men det er en vej, som jeg selv er nødt til at fortsætte ned af, for at komme til mål.

Jeg vil bare håbe at i husker på hinanden, på jer selv. Hvornår har du sidst taget 5 dybe vejrtræninger, givet dig selv 15 minutters ro og afslapning? …

Følg mig på Instagram, Bloglovin og Facebook
untitled-13
   

Jeg bliver så glad når i kommenterer.

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Influenza og ny lejlighed..