Dét er god karma..

8 forslag til en bedre hverdag..

img_0222

Hverdagen er fantastisk, men ofte så er det weekenden vi ser mest frem tid. Jeg tror aldrig jeg har hørt nogle sige: “ej, hvor jeg bare glæder mig til at det bliver mandag igen!”.. Det er ærgerligt at vi har det sådan, fordi der er jo 5 hverdage og 2 weekenddage. Det er unødvendige mange kræfter man bruger på at være negativ over hverdagens larm og travlhed. Det handler jo om hvordan du vælger at se på din hverdag. Du kan gøre den lige så fantastisk du vil, eller brokke dig over den indtil det bliver fredag kl 16.00. Jeg elsker at sove længe og prutte på sofaen i weekenden, men jeg har også lært at elske min hverdag (for det meste.. Mandagen er stadig svært at elske). Alt sammen handler om hvilken indstilling man vælger at have, hvilken hat man vælger at tage på.

8 ting der kan gøre din hverdag bedre: 

1. Læg tøj frem om aftenen, så du tidligt om morgenen ikke skal bøvle med det. Personligt så hjælper farverigt tøj altid på mit humør. Jeg kan faktisk påklæde mig glad – det må være en kvinde ting? Jeg kan også godt shoppe mig glad, men det kan de fleste kvinder. Men at shoppe én ny trøje, kan hjælpe på mit humør i en hel uge, derfor så tænker jeg at det er de 100-300 kr værd, hvis det gør mig mere glad. Måske ikke verdens bedste økonomiske løsning, men nogle gange er den altså meget snedig.

2. Planlæg din uge søndag aften. Se i din kalender hvordan din uge ser ud, indlæg timer til dig selv og de ting der gør dig glad. Sørg for at der ikke er nogle tidskrævende aftaler som lige pludselig bider dig i røven, fordi du igen, igen har glemt det..

3. Lav din yndlingsmorgenmad. Tillad dig selv at bruge lidt ekstra penge på god morgenmad og god kaffe/te. Kroppen bliver altså gladere, hvis den får noget lækkert indebords tidligt på dagen. En god smoothie med friske frugter, bær og grønsager er det bedste for min mave om morgenen. Dét og en god stempelkandekaffe.

4. Fralæg dig noget ansvar. Brug din partner, veninde, forældre mm. Især hvis du er i et forhold og er vandt til at gøre det meste i huset, så giv nogle opgaver videre. Jeg kan unødvendig stresse over huslige pligter inden ugen er startet, hvilket er spild af alt for mange gode kræfter. Tag det af skulderne, udskyd halvdelen af tingene til næste uge, giv det videre.. Ingen forventer at du er en superkvinde/mand 24 timer i døgnet.

5. Aftal en venindeaften/pardate på en ganske almindelig tirsdag. Istedet for at man skal nå at være social med alle sine mennesker hele weekenden, så brug nogle af de resterende 5 dage i ugen til det. Det behøver ikke være meget, det kan være 2-3 timer med brætspil og et enkelt glas vin, eller en tur rundt i byen med en kær veninde og en kop kaffe.

6. Gør mandagen til noget særligt. Mandag er den dag 97% af os homosapiens hader aller mest (det er et opdigtet tal, jeg skyder fra hoften – jeg har ingen idé..). Vi er smadret, vi er trætte og det er altid svært at komme igang med en ny uge. Spis din livret hver mandag. Gå ud og spis, gå til din yndlingssport, hold familiehygge, drik ekstra meget vin, se en god film mm. Hvis mandagen giver dig modvind, så byg en drage og rid på den..

7. Stævnemøder med kæresten. Malte og jeg holder surprisestævnemøder for hinanden. Så inviterer vi den anden person ud på en hemmelig date som den ene har planlagt. Det er dejligt at gøre det i hverdagen, fordi så har man noget at glæde sig til. Husk at forkæl hinanden og kærligheden, selvom det er onsdag.

8. LEV I NUET! Den mest vigtige, især for mig. Jeg kan nemt drømme mig frem, derved glemmer jeg at opleve hvad jeg laver lige nu og her. Jeg kan drømme mig frem til i morgen, hvilket gør at jeg ikke et tilstede i nuet, og når jeg så kommer til i morgen, så drømmer jeg mig længere frem. Jeg har brug for et anker der holder mig nede, fordi jeg ofte er en smule himmelvandrende. Mit anker er ting der gør mig afslappet, for eksempel: yoga, mindfulness, tegne, male, madlavning, træning, læsning. Generelt ting hvor jeg er alene og til stede i det jeg laver, det er en god øvelse til at blive bedre til at leve i nuet, når jeg er sammen med andre også. Det kræver øvelse og det er et aktivt valg jeg er nødt til at tage tit og ofte, men det er roen inden i mig værd.

img_0215

Følg mig på Instagram, Bloglovin og Facebook
untitled-13
   

5 kommentarer

  • Lise

    For fanden Caroline, hvor er du bare sød og god ❤️ Jeg er sygemeldt med stress og du har sådan ret, man bliver nødt til at proppe noget godt ind hver dag, om det er en ekstra lang krammer, kage eller samvær med dem man bedst kan lide. Tak for dig ❤️

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Caroline Thorsfelt

      Ej, den kommentar varmer bare hele mit hjerte. Tusind tak for den.

      Er rigtig ked af at du er sygemeldt, jeg håber virkelig at du får det bedre snart! Har selv været sygemeldt og det gør ondt i alle knogler i kroppen, jeg sender dig de alle bedste tanker og kram <3 ..

      Vh
      Caroline Thorsfelt

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Michelle

    Jeg er nok lidt atypsik, da jeg elsker mandage. Jeg er altid veloplagt til at gå igang med en ny uge med nye udfordringer på studiet og jobbet (ja, føj, hvor lyder jeg nederen haha).
    MEN hvor er den der lækre brunch fra?? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Caroline Thorsfelt

      Dejigt for dig! Det er virkelig få mennesker som elsker dem 😀 … God indstilling at have!

      Brunchen er fra Ipsen & co. på frederiksberg. Den er mega lækker! 🙂

      Vh
      Caroline

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Klara

    Virkelig fint og vigtigt indlæg! Nogle perioder tænker man store tanker og er ked af det, hvis man føler at man er gået i stå i sin hverdag. Det er så vigtigt at sætte pris på de små ting, og nyde en trøje, en morgenmad eller en lille gåtur, selvom man har problemer. Tusind tak for at minde mig om dette, søde Caroline.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dét er god karma..