Indsend din historie: psykisk diagnose

Tandbørstningsøvelsen..

giphy

Hvis vi kiggede på hele vores krop hver gang vi er på toilettet, så ville vi måske stille os mere tilfredse med den – eller hvad? Vi kigger os selv i spejlet, ser om sminken spiller og håret sidder som det skal, så går vi ud af døren igen. Vi hiver jo ikke lige op i trøjen og ned i bukserne mens vi vender og drejer os, og kigger på hvad vi ser. Hvor ofte i løbet af en dag ser du dig selv nøgen? Hvor mange minutter på en dag bruger du på at mærke på dine lår, røv og mave?

Man vil gerne komme frem til den der anerkendelse og hvile mere i sin krop, men hvor starter man? Hvordan kan man komme dertil?
Altså meget af det kommer indefra vil jeg sige, men du kan skam gøre nogle ting for at sætte gang i processen.
fx. hvor mange minutter bruger du på at børste tænder om aftenen? 2-3 minutter tror jeg de kloge mennesker anbefaler. Hiv dine natbukser ned, tag din trøje af og se på din krop – i 2-3 minutter mens du børster tænder.
Du kan også godt gøre det om morgenen, men hvis du bare er en snært lige som jeg, så styrter du rundt med en kop kaffe i den ene hånd, en sko i den anden og en tandbørste i munden som bliver styret af din tunge. Så virker øvelsen ikke specielt godt!

Det er en meget simpel lille øvelse som jeg har udøvet i nogle uger – og den virker! Jeg kigger på min krop, mærker hvordan den føles og det kan virke ekstremt grænseoverskridende, men prøv alligevel. For at acceptere hvordan din krop ser ud, så er du jo nødt til at vide hvordan den ser ud – hvordan den føles!

Stil dig i din gang eller på dit toilet. Tag trøjen op eller af, kig på din mave og dine bryster – drej rundt. Tag dine bukser af eller ned, kig på dine lår og din numse. Hvad tænker du? – sig det højt (med mindre din mund er fuldt med tandpasta!). Denne her øvelse vil føles ubehagelig for mange, men bliv ved – dag efter dag. Du vågner simpelthen ikke op en dag og så elsker du bare din krop, du er nødt til at kæmpe for det. Hvis du virkelig har mange negative tanker, så vil jeg anbefale dig at skrive dem ned. Hvis du har planer om at lave øvelsen i noget tid, så skriv dine tanker ned løbende, forhåbentlig bliver de bedre! Pyramiden blev ikke bygget på én dag, det hele startede med én sten – et skridt af gangen. Jeg håber at tandbørstningsøvelsen også kan virke for dig, bare en smule kan gøre en kæmpe forskel.

Følg mig på Instagram, Bloglovin og Facebook
untitled-13
   

Jeg bliver så glad når i kommenterer.

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Indsend din historie: psykisk diagnose